16 februari 2011

Snörvel

Nästan alla runt omkring mig på jobbet har haft en släng av förkylning. Jag klarade mig länge men nu drabbade den även mig. Jag blir aldrig sådär supersjuk men jag var iallafall hemma från jobbet i tisdags. Det är så jobbigt att vara bland folk när det känns som om man sitter i en bubbla och varje led i kroppen som värker. Nu börjar jag dock vara på bättringsvägen för jag har sluppit min sjuka hals och jag hör till och med vad folk säger.

Idag var det åter dags för besök hos min kiropraktor och jag berättade att jag inte längre har ont i ryggen när jag ska sova och att jag faktiskt hade en helt smärtfri dag för två veckor sedan?!. Hon sade att det troligen är min pilatesträning som börjar ge effekt i takt med att musklerna i ryggen blir starkare och flexiblare. Det är verkligen tur att Pilates verkar hjälpa för det är verkligen ingen kul träningsmetod, snarare urtråkig, och det är svårt att hålla motivationen uppe. Jag föredrar snabba klasser där svetten rinner.

Igår gjorde jag förresten en mycket enkel och god middag, till och med Steve blev förvånad och tömde kastrullen på det som var kvar.

Stekt malet kött och lök som blandas med kokt fullkornspasta och kokta grönsaker till det. Morsan brukade göra det när jag var yngre och det var en av mina favoriträtter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...