26 februari 2011

Njutning för kropp och själ

Igår spenderade Steve och jag hela dagen i Notting Hill, vi åkte halv ett och kom hem vid nio.

Orsaken till vår heldag i Notting Hill var en behandling på ett dagspa som heter Pacifica Spa. Jag hade köpt spadagen till Steve (och mig) som julklapp och igår skulle vi utnyttja den. Det var Steves första spaupplevelse så jag var nyfiken på vad han skulle tycka. Det hör ju inte till vanligheten att männen går på spa själva, eller med sina kompisar, eftersom det inte anses riktigt manligt:-)

Dagen inleddes med 30 min. i torrbastu. Jag har aldrig testat torrbastu tidigare och det var ganska intressant att man kunde sitta och läsa tidningen samtidigt som svetten rann. När vi tagit igen oss i deras "vilorum" med örtte, gurkvatten och frukt blev vi hämtade för nästa del av behandlingen som var torrskrubbning, oljeinpackning i folie och ansiktsbehandling. Efter det fick vi gå och duscha och sedan avslutades sessionen med insmörjning med body lotion och 30 min rygg- och nackmassage.

Vi spenderade 2,5 timmar på spat och vi kände oss härligt möra i kroppen och avslappnade efteråt. Steve gillade verkligen sin present och sa att han skulle kunna gå en gång i månaden för så skönt hade det varit. Omklädd och beredd

Andra delen av julklappen bestod av middag på en jätteromantisk restaurang på Portobello road (tack för det toptable.com :-). Vi hade fått bord först kl 7 och vi hade några timmar att döda på Portobello road.
Vi gjorde bland annat ett pitstopp på en italiensk glassbar. Vi kunde inte hålla oss trots att vi snart skulle äta middag.
Restaurangen som vi besökte hette First Floor. När jag sökte efter en lämplig restaurang i Notting Hill fastnade jag genast för den här. Perfekt för romantiska middagar plus att den ligger mitt på Portobello Road. Jag har besökt Portobello många gånger men aldrig lagt märke till den här restaurangen.

Levande ljus på alla bord, bra service och mycket god mat.

Min huvudrätt, fasan på två sätt. Det är så sällan man ser fasan på menyn så jag måste bara ta den.

Vi orkade ingen efterrätt men vi hade i och för sig redan ätit efterrätt när vi åt glassen så det gick ingen nöd på oss:-)

Den här restaurangen kommer jag absolut att komma tillbaka till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...