10 februari 2011

Kortköpsvånda

Jisses vilket "roskväder" (ruskväder) det är idag, regn och blåst, värsta möjliga kombinationen. Det positiva är att det är ganska varmt, över 10 grader.

När jag var ute och köpte lunch passade jag samtidigt på att köpa ett Alla Hjärtans Dag-kort till Steve. I det här landet finns det kort för alla tillfällen så man lär aldrig gå "kortlös".

Jag stod länge och valde bland hundratals kort i avdelningarna "To the one I love" och "To my boyfriend" och det var verkligen inte lätt. Problemet var inte att det fanns för mycket att välja på utan att texterna oftast handlade om att "utan dig är mitt liv tomt", "du är luften jag andas", "du gör mig hel" och liknande romantisk smörja. Sorry, jag må vara cynisk i överkant, men jag tycker att texter som går ut på att livet inte är perfekt förrän man hittat en partner är rent skitprat. Jag behöver ingen annan för att mitt liv ska ha ett värde, jag ansvarar själv för mitt eget liv och min egen lycka. Att jag sedan haft turen (och lite hjälp av internet:-) att hitta en partner som jag älskar och trivs superbt med är naturligtvis ett jättestort plus, men inte en livsnödvändighet för ett lyckligt liv.

2 kommentarer:

  1. jag minns hysterin med Valentines Day i London när kort, blommor och choklad mm skulle köpas till den man var tillsammans med. Och dessa kort då, de är ju nåt alldeles speciellt, som du säger. Här i Norden firar vi ju vändagen, dvs den är mer ämnad för de vänner man uppskattar i sitt liv, däribland pojk-och flickvänner förstås. Detta år blir inte så romantiskt för oss, jag bor hos min mamma en vecka och min karl med sina barn, vi är mitt i flytten. Vi får ta och fira det senare. Hoppas ni hittar en trevlig restaurang på lördag.

    SvaraRadera
  2. Jo, en Vän-dag är mycket bättre, då ryms alla med. Ni får se till att ordna en riktig brakfest när flytten är klar och allt står på sina platser.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...