10 februari 2011

Helg med tyska inslag

Nu börjar helgens planer ta form och den blir väldigt tyskinspirerad. Jag gillar att ha saker att se fram emot.

Imorgon ska jag ut på after work-drinkar med min fd kollega Tina och på lördag ska jag och Steve på restaurang (om vi hittar något ställe som inte är fullbokat, Valentines you know) med Ivonne och hennes pojkvän.

Det är intressant hur lika tyskar är i grund och botten, oberoende varifrån i landet de kommer. Det är raka rör och inget rövslickeri och är de missnöjda med något så klagar de högt och ljudligt, de går inte och muttrar för sig själva, det gillar jag. Helt annorlunda mot engelsmännen som helst går runt i cirklar och hoppas att problemet ska lösa sig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...