9 februari 2011

Alla hjärtans dag-funderingar

Inte många dagar kvar nu till kärleksdagen nummer ett, Alla hjärtans dag, iallafall ur kommersiell synvinkel. Jag och Steve brukar aldrig fira den alltför hysteriskt, vi köper var sitt kort till varandra, Steve köper blommor (hans årliga blombukett:-)), jag köper en ask med choklad och så kanske vi gör en finare middag hemma. Om vi slår på stort och går på restaurang så gör vi det ett par dagar före eller efter den stora högtiden för att slippa trängseln och de hutlösa priserna på deras värdelösa "set menus".

Steve är ganska dålig på att planera och komma med ideer, är lite bekväm av sig, så igår roade jag mig med att stressa upp honom och frågade vad han har planerat för oss den 14:e. Först var han tyst, man såg riktigt hur hans hjärna arbetade för att hitta på ett tillfredställande svar tills han slutligen gav upp och sa, som han brukar, "att det är alldeles för tidigt att besluta om sånt nu". Han är verkligen ingen romantiker men jag älskar honom ändå:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...