4 januari 2011

Vardag igen

Så är det då slut på alla sköna sena morgnar och helgdagar. Vi hade ännu en dag ledigt igår eftersom nyårsdagen råkade falla på ett veckoslut och då flyttar de helgdagen till följande vardag istället.

Den enda aktiviteterna som jag och Steve utövade igår var att gå på gym (jag) och hämta cykeln från jobbet (Steve). Vi gick också till B&Q och köpte en massa glödlampor, något som vi har skjutit framåt i evighet. Nu börjar det dock bli så mörkt i lägenheten att vi helt enkelt var tvugna.

Efter att ha sovit till 10 nästan varje dag under semestern var det jobbigt värre att släpa sig upp i morse, och det märktes. När jag hämtade mitt take-away-kaffe på väg till jobbet tänkte jag gå iväg utan att betala och när jag några timmar senare tittade mig i spegeln så märkte jag att jag glömt sätta mascara på mig, värsta skräckupplevelsen!

Nå, snart är den här dagen över och jag får bege mig till ännu en timmes sportmassage. Ska bli så skönt

2 kommentarer:

  1. låter som ni inte använder lampor i London...jag brukar emellanåt öka mitt glödlampeförråd eftersom jag inte tänker använda mig av dessa nya lågenergilampor, litar inte på dem alls. Så nu har jag bunkrat upp för ett tiotal år framåt.Här sovs det ibland till halv elva på förmiddagen, skönt men dagen tycks så kort sen.

    SvaraRadera
  2. Vi borde också ha samlat på oss ett förråd av gamla glödlampor när de ännu såldes, nu är det bara lågenergilampor för hela slanten. Dyra är de och jag tvivlar på att de håller i 10 år som det sägs på förpackningen.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...