7 januari 2011

TGI Friday

Den här fyradagarsveckan har känts som sju svåra år men nu är det snart helg. Idag regnar det men imorgon har dom lovat ca 10 grader och soligt, för att inte tala om på söndag. Våren är här!!:-)

Före jobbet i morse besökte jag min GP för en rutinkontroll och naturligtvis provade sköterskan mitt blodtryck...3 gånger för att vara säker. Slutligen kom hon då fram till att jag var på gränsen till att ha för högt blodtryck. Oh, reeeeally!? tänkte jag för mig själv, det har jag varit sedan högstadiet:-). Den önskade högsta gränsen är 140/90, jag hade 143/85 vilket ska anses som mycket bra för mig:-). Före den tredje provtagningen bad hon mig ta lååååång och djuuuupa andetag och jag fick inte prata, svårt när hon pratade och ställde frågor non stop. Så där satt vi och andades tillsammans som om jag var på väg att föda:-). Hon ville dock träffa mig igen om en eller två månader för att följa upp så jag får väl pallra mig dit. Jag brukar annars ingorera dessa förslag på återbesök men hon verkar vara en som ringer upp en om man inte gör som hon säger.

Imorgon fyller Suss år och då ska hon firas. Hon är väl inte så sugen på att fira sin födelsedag, men majoriteten bestämmer och nu vill vi ha en ursäkt att dricka lite drinkar:-)

2 kommentarer:

  1. drick mera vatten och ät magnesium så håller sig nog blodtrycket nere, för att inte tala om att varva ner, nåt som vi alla borde ta till oss. Ha så kul ikväll!

    SvaraRadera
  2. Har försökt tvinga i mig vatten denna vecka, ett glas per timme, för har märkt huden har blivit k sån obalans men magnesium har jag ännu inte provat på. Ska nog följa ditt råd och köpa en burk med magnesiumtabletter och testa.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...