2 januari 2011

Rea-shopping

Igår begav Steve och jag oss till Oxford Street för att trängas bland alla rea-shoppare och för att avsluta med ett par drinkar och japansk mat i Holborn.Det var regnigt och grått men juldekorationerna lyste upp lite grann i allafall. Jag hittade en födelsedagspresent och en "smyckehängare" så nu kanske jag äntligen ska få ordning på mina smycken. För tillfället ligger de i en salig blandning i en glasskål.

När vi kom till Holborn var både puben och restaurangen stängda och vi fick nöja oss med ett par drinkar på en Weatherspoon-pub. Den kedjan kan man lita på:-)
Jag dricker själv inte ale, jag tycker att den smakar avslagen öl, men jag gillar deras uppfinningsrika namn, som den till höger som heter "Rudolp's Reward".


Vad jag däremot gillar är ginger beer, dvs ingefärsöl, som ger en härlig kick bak i munnen när man dricker den. Ingefära är dessutom väldigt hälsosamt:-).

Efter ett par drinkar åkte vi hem igen och beställde en take away från vår lokala indiska restaurang istället. Inte fy skam det heller.

Nej, nu ska jag hoppa i duschen. Vi har bestämt oss för att ta en tur till Kingston idag och se vad som finns där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...