27 januari 2011

Pubmys i vintermörkret

Igår mötte jag upp med Ivonne på en pub som heter The Carpenter Arms och ligger i närheten av tunnelbanestationen Stamford Brook i Hammersmith. Det är en liten och mysig sk. gastropub, viket innebär att de kan ta lite mer betalt för sin mat utan att behöva skämmas:-). Vi satt och njöt vid den öppna brasan för det var en kall kväll. Vintern har kommit tillbaka även hit. Efter var sin cider beslöt vi oss för att beställa mat. Vi började med att dela på humous samt olja med balsamvinäger och bröd. Åååh vad det brödet var gott. Vi fick två sorter och båda var färska och fulla av smak.

Till huvudrätt valde vi båda bläckfisk- och räkrisotto som färgats svart av bläcket. Det var nog den bästa risotton jag ätit och skulle ha kunnat slicka min tallrik ren om inte den överenergiska servitören tagit bort min tallrik när det ännu fanns lite mat kvar. Jag blev så förvånad att jag inte kom mig för att säga något. Han tyckte uppenbarligen att jag inte behövde mer:-)
Vi skippade efterrätten och slog till med var sin värmande Irish Coffee istället. Senast någon av oss drack Irish Coffee var på 90-talet så vi kände oss riktigt retro. Är inte så värst förtjust i whiskey men kaffet var starkt och sött och döljde whiskeysmaken nästan helt:-) Vid 23-tiden var det bara att börja söka sig hem igen i kölden; metro, buss och sen gå 10 min. Jobbigt, men det var det värt för det var en riktigt kul kväll. Det finns inte mycket som slår en kväll ute med sina vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...