19 januari 2011

Latinska rytmer

Jisses vad tiden går, trodde att det var i förrgår som jag senast skrev ett inlägg men nu såg jag ju att det var i söndags. Håller jag på att bli glömsk på gamla dar?!:-)

Har just kommit hem från 45-minuters styrketräning och mitt första Zumba-pass. Jag är säkert den sista av alla som prövar på den senaste gymflugan, till och med morsan har börjat gå:-). Jag trodde att man kanske inte svettas så mycket som jag vill göra på mina pass men jag hade fel. Svettas fick man minsann, det formligen rann nedför ansiktet.

Tjejen som höll i passet var mycket bra och höll igång oss med rytmiska och snabba låtar och inte alltför svåra stegserier. Kan inte säga att jag rörde höfterna som dansarna på Rio-karnevalen precis men ingen är perfekt första gången:-). Jag ska försöka få in ett Zumba-pass i veckan och styrketräning före det, en dag med bara styrketräning och en eller två Pilates-pass med styrketräning. De borde täcka min veckas.

Steve gick just till vår lokala kebabshop för att köpa kycklingkebab till oss. Förutom pitabrödet så är det en mycket hälsosam middag, speciellt när man alltid får massor av sallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...