16 januari 2011

Helgen

Idag har det regnat som spön i backen mest hela dagen men det har iallafall inte varit så kallt. Det var dagens väder:-)

Tänkte jag skulle göra ett kort sammandrag av helgen som mest gick i ätandets och drickandets tecken. En riktig bra helg med andra ord:-)

På lördag firade jag och Annika hennes födelsedag med ett antal goda drinkar och mat på Smollenskys på The Strand. De hade happy hour mellan 7-8 och vi såg verkligen till att botanisera bland urvalet.
Cocktail med så många olika bär att man nästan fick i sig den fulla dosen av de rekommenderade "5 per dag".
Den här hade "bara" färska jordgubbar i sig
Avrundade med en av mina favoriter som innehåller Ginger beer. Idel hälsodrinkar med andra ord:-). Efter alla uppfriskande drinkar blev det dags för middag.
Jag åt grillad Marulk (Monkfish) och kokosris till huvudrätt, mmmm. Jag gillar Marulk för den är mer köttigare än t.ex. torsk som är väl "flagig".
Jag och Annika åt och pratade och pratade och åt och den stora matsalen blev tystare och tystare. Efter ett par timmar tittade vi runt oss och upptäckte att vi var de enda pinnarna kvar, vi hade inte märkt någonting:-)
En tom matsal förutom Annika långt där bak:-)
Det var en riktigt, riktigt trevlig kväll!
Trots alla drinkar mådde jag lika bra som vanligt på söndag och jag beslutade mig för att gå på gymet, först en timmes pilates och sedan 45 timmars konditionsträning och muskler för att svettas lite. Det fanns några drinkkalorier att jobba bort:-)
Resten av dagen tog vi det ganska lungt fram till kvällen då vi åter vandrade iväg till Clapham Junction för middag på den superba restaurangen Entree. Den här gången valde jag rumpstek till huvudrätt och gudarnas så gott det var. Det är flera år sedan jag åt så mört kött. Biffen var tjock och mör utan ett uns fett på den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...