1 januari 2011

Gott Nytt År!

Hoppas att ni alla hade ett mycket trevligt nyår och inte vaknade med alltför svår baksmälla:-)

Jag och Steve firade hemma och lyckades båda somna i fåtöljen respektive på soffan just före tolvslaget. Steve vaknade tio över tolv och väckte mig så att vi kunde önska varandra gott nytt år, vi missade dock sändningen från nyårsfyrverkerierna vid Themsen. Så viktigt är nyåret för oss:-)

Innan vi somnade så hann vi iallafall tillaga och äta en god middag.
Förrätt blev grillad halloumi med sås på finhackad rödlök och chilli samt basilika och citronjuice och olja. I bakgrunden ser ni en av mina ljusstakar i slipat glas som jag önskade och fick av Steve till julklapp. Det finns olika format och storlekar och är inköpta på Debenhams.
Favorit i repris, lax inrullade i parmaskinka, nypotatis (yepp, man kan köpa "nypotatis" året runt här) och sås på grädde och vitt vin.
Till efterrätt nöjde vi oss med Brunbergs kyssar med lingon- och tranbärssmak.
Vi skålade i mousserat vin redan vid 21-tiden ifall vi inte skulle lyckas hålla oss vakna. Det visade sig vara ett smart beslut:-)
Mustapekka-ost är det enda man behöver på en ostbricka.
Ja, få se vad vi ska hitta på idag...shoppa på rea kanske?!. Jag gjorde ett antal fynd på Lindex och Vila när jag var hemma i Finland men det finns alltid rum för mer i klädskåpet. Well, egentligen inte, men man kan alltid donera en säck oanvända kläder till välgörenhet för att få mer utrymme:-).

2 kommentarer:

  1. låter lite som min o Kristers häftiga nyårsfirande igår. Vi åt o drack gott, kollade på tv och lyckades faktiskt hållas vakna ända tills halv två på natten. Men imorse vaknade vi först halv elva, inte van med vakande.
    Gott nytt år på er!

    SvaraRadera
  2. Inte dåligt gjort av er att hålla er vakna till halv två, nästan som på gamla goda tiden:-). Jag måste säga att jag saknar inte tiden när man köade i evigheter till krogen trots att man förköpt biljetter, för att inte tala om trängseln och värmen.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...