20 december 2010

Söndag och semesterlängtan

Ja nu är det bara en dag kvar innan jag tar julsemester och förhoppningsvis går vårt flyg i någorlunda tid från Heathrow på onsdag. Jag har dock inga förhoppningar om att det ska avgå i tid, inte att vi ska få alla våra väskor heller, sådant kaos som det ännu är på Heahtrow.

Vi åker med Finnair så om allt berodde på dem så borde det inte vara några problem, de kan landa och starta i otroliga -1 grader och 2 cm snö. Problemet är inkompetensen hos ledningen på Heathrow. Igår lär start- och landningsbanorna har varit i skick men flygplanen hade frusit fast på sina parkeringsplatser och kom sig inte någonstans. Det är helt absurt:-(

Jag kollade precis Finnairs hemsida och såg att deras flyg har börjat flyga till och från Heathrow igen, så om inget dramatiskt händer kanske det så småningom börjar ordna upp sig.

Nog om det.

Igår var jag och Steve in till Oxford Circus för att köpa julklappar till mig. Det finns en julklapp som han söker efter som bäst, på ebay, men det har inte dykt upp någon lämplig ännu så det kan ta ett tag och därför ville han köpa något annat under tiden. Gullet. Han köpte iallafall två slipade glasljusstakar som jag tittat på i säkert ett halvt år. Här i England har julrean redan inletts med ordentliga 50-75 % rabatt, så nu om någonsin borde man köpa julklappar.

Efter shoppingen gick vi och åt middag till Kettners i Soho. Jag har ätit där två gånger tidigare och varit supernöjd men igår blev det en ordentlig besvikelse. För det första var leverpaten näst intill oätlig, den smakade otroligt bitter och var väldigt lös. Jag har ätit samma förrätt tidigare där och vet hur god den kan vara. Pricken över i var den fyllda kalkonrullen som jag beställde som huvudrätt som var torr som en skosula. Kocken hade helt klart vaknat på fel sida. När vi kom hem gav jag Steve mina julklappar till honom varav en var ett lyxigt spabesök för två i Notting Hill med både bodywrap och massage. Efter behandlingen kommer jag att bjuda på middag. Han skulle aldrig komma sig för att boka något liknande själv men jag tror garanterat att han kommer att gilla det. Även män vill bli bortskämda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...