21 december 2010

Nu kan semestern börja

Den här veckan har verkligen varit stressig värre. Två av mina kollegor har varit sjuka och jag har gjort deras jobb också. Och jag som hade tänkt varva ned de sista dagarna före semestern:-)

Resan till och från jobbet idag var också en mardröm. Jag fick plats först på det 5:e tåget till Waterloo eftersom de alla var försenade och därför fulla till bristningsgränsen när de anlände till Clapham Junction. På väg hem var det hundra meter kö till både Waterloo och City line samt Central Line så jag beslöt mig för att gå till närmaste District Line istället och byta i Embankment. På tåget från Waterloo hamnade jag som pricken över i bredvid en unge som skrek hysteriskt nästan hela vägen. Jag var minst sagt slut och trött i öronen när jag äntligen kunde tränga mig ut på min hållplats.

Nu är det mesta packat och taxin till flygplatsen beställd. Jag har satt larmet på min telefon att ringa kl 4.20 så det får bli en tidig kväll ikväll. Hoppas nu bara att vädret håller i sig så att vi kommer på flyget och att det avgår någorlunda i tid OCH att vi får våra kappsäckar i Vasa.

Jag får se hur ofta jag uppdaterar min blogg under julen men om inte så hörs vi runt den 30:e för då är vi tillbaka igen.

1 kommentar:

  1. hoppas resan gick bra och att ni nu har landat i detta kyliga land, det lär inte bli varmare på några dar kan jag informera tyvärr.
    Ha en glad och avkopplande jul i Finland!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...