3 december 2010

Lite julstämning

Sitter såhär på eftermiddagen på jobbet och lyssnar på Tommy Körberg på youtube. Han sjunger O Helga Natt så att håret står på armarna. Det är en av mina absoluta favoritjulsånger som MÅSTE sjungas av en man.

En annan som var mycket bra på att sjunga låten var min före detta rektor i lågstadiet, Daniel. Hans kraftiga stämma ljöd alltid i kyrkan på julafton och var den främsta orsaken till att jag, och många andra, orkade släpa oss till kyrkan trots att vi var dästa av all julmat. Tyvärr slocknade hans stämma för några år sedan och julbönen har verkligen förlorat sin dragningskraft även om jag går för att det "är tradition".

Snart är det dags att åka hem och ta helg. Första stoppet på hemvägen är gymet. Det blir garanterat mycket ätande och drickande i helgen så bäst att bränna bort lite på förhand. Sen ska jag ordna det sista innan våra gäster anländer. Jag skickade Steve en "to do"-lista i morse för han har haft ledigt idag och myckte tid att slå ihjäl. Eller, han mailade faktiskt själv och frågade vad jag ville att han sku göra:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...