14 december 2010

Isdans

Sådär, nu har jag halkat runt på isen en timme. Det var inte igår måste jag säga. Det gick helt bra dock, jag föll inte en enda gång. Det kändes lite styvt i benen i början, speciellt då isen var glashal efter att de kört över den med ismaskin, men efter några varv började man slappna av.
Vi började iallafall med ett par glas glögg i bartältet vid skridskobanan medan vi väntade på vår tur. Det var ganska underhållande att titta på de andra som skrinnade. Vissa drog sig mest fram längs räckena medan andra åkte okontrollerat omkring med flaxande armar.
Här står jag i mina fina ishockeyskridskor
Runt och runt och runt åkte vi. Jag hann säkert med hundra varv eller mer under min timme. Det kommer säkert att kännas i benen imorgon.

Min polska kollega susar förbi. I bakgrunden syns "Ice Marshalls", ispoliser, som höll ögonen på åkarna.

2 kommentarer:

  1. kul med isdans, men varför måste ni ha poliser ute på isen? Så vilt går det väl inte till på isen?

    SvaraRadera
  2. Health and safety you know:-) Det fanns nog ett gäng som skrinna som galningar mellan folk utan alltför stor kontroll så det kunde nog behövas.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...