3 december 2010

Fixat och klart

Nu är allt klart inför besöket; frukostingredienser inköpta (jag och Steve ska göra en ordentlig engelsk frukost eller "builder's breakfast"), luftmadrasserna uppblåsta och så har jag har satt påslakan och dynvar på alla kuddar och täcken (veckans styrketräning).

När allt var ordnat värmde jag en mugg med engelsk glögg i mikron så nu känner jag mig ganska skönt avslappnad. Kusinernas flyg är ca 1 timme försenat så de lär nog inte anlända hit förrän vid 12-tiden.

Måste också berätta om en sak som hände när jag var och shoppade mat efter gymet ikväll och som gjorde mig på mycket gott humör.

Jag hade köpt en knippe tulpaner innan jag gick till gymet och hade naturligtvis med mig den in på Sainsburys (stor mataffär). När jag gick för att betala till en självutcheckningsdisk satte jag tulpanerna till sidan. Jag tänkte för mig själv att jag kommer säkert att glömma dem och mycket riktigt, när allt vad packat och betalt gick jag mot utgången utan en tanke på blommorna. När jag kom ut ur butiken hörde jag en man som ropade, "excuse me, excuse me". Jag vände mig om såg jag honom komma mot mig med blombuketten i högsta hugg. Tänk att det finns folk som bryr sig, det var säkert 50 meter mellan checkout-disken och utgången men ändå orkade han springa efter mig. Vardagsvänlighet värmer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...