2 december 2010

Brrrrr

Kom just hem från pilates i ett kallt gym. Fortfarande snökaos här i England, 5 cm snö och hela landet lamslås. Om någon är intresserad av att invadera Storbritannien så rekommenderar jag en dag när det snöat för ingenting fungerar. Easypeasy.

Idag gick inte mitt tåg, is på skenorna...så jag fick ta buss in till Westminster och fortsätta med tunnelbanan därifrån. Jag har ändå tur för det finns de som fått sova i tåg som slutat fungera eller vänta i väntrum över natten .

På gymet följde jag ett nyhetsinslag på tv där en rapporter visade hur ooootroligt mycket snö det fallit genom att, helt allvarlig, sänka ned en mjölkkartong i snön. Hon intervjuvade också ett par om hur de klarat sig i snökaoset. Det har varit svårt sa mannen, för han hade inte kunnat åka till jobbet och jobba på ett viktigt projek och frun hade inte kunnat köpa mjölk till deras baby för allt var slutsålt. Hon hade tvingats köpa grädde istället som hon spädde ut med vatten. Babyn var dock rund som en boll så det lär nog inte vara första gången han drack grädde:-).

Imorgon kommer två av mina kusiner hit med sina respektive. Det ska bli riktigt kul att se dem men få se hur det går att sova 4 pers i vårt vardagsrum. Nå, finns det hjärterum så finns det stjärterum:-) Hoppas bara att snön inte orsakar förseningar i flygtrafiken.

2 kommentarer:

  1. jaa, snö i London är faktiskt ett helvete när allt slutar fungera. Stackars människor som står helt handfallna för att det kommer lite snö..de får börja tänka om och förbereda sig på snörikare vintrar om det fortsätter såhär.
    Låter kul med lite gäster, åtminstone blir det varmare med några till i lägenheten. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Hejsan. Det intressanta med snöovädret var att de visste om att det skulle komma men ändå fick de inte "röven ur vagnen":-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...