10 november 2010

Förkylningstider

Jag brukar inte ofta bli förkyld men den förkylningsvåg som nu råder svepte till och med mig med sig. När jag gick till jobbet på måndagen kände jag mig helt ok men blev allt segare ju längre dagen led och när jag kollade temperaturen på kvällen hade jag 38 graders feber. Igår stannade jag hemma från jobbet och gjorde inte mycket mer än tittade på TV. När de för 3:e gången visade samma program började det dock kännas aaaningen segt, som tur var kom Steve hem från jobbet och han fick underhålla mig:-) Han var så söt och han till och med köpte en blombukett som krya på dig-present.

Idag har jag varit på jobbet igen och även om jag känt det som om jag befunnit mig i en bubbla så verkar det som om förkylningen börjar ge med sig för jag har fått snuva, ett säkert tecken på att "det värsta" är över. Jag kollade också tempen när jag kom hem och den var 35.7...jag tror termometern håller på att bli utan ström för det lät lite lågt:-)

2 kommentarer:

  1. 35.7 är min "normala" temperatur. Det är bara bra att bli förkyld ibland, det sätter sprätt på immunförsvaret. Jag hör också till dem som sällan blir förkyld, men när jag sen får det hostar jag i tre veckor och vill inte slippa det. Feber får jag aldrig, så därför vill det inte ge med sig. Du hade ju tur ifall din gick över på en dag och kunde gå på jobb nästa dag. Kul med blommor när man känner sig risig, mera sånt!!

    SvaraRadera
  2. Äsch, min kommentar verkar ha försvunnit. Ojdå, 35.7 är ganska låg normaltemperatur. När min sjönk under 36 kändes mina fötter och fingrar jättefrusna, värmen försvann helt i dem.
    Jo, en blomkvast då och då kan få den sjukaste på gott humör:-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...