16 november 2010

Dagen före

Imorgon bär det av till Marocko och Marrakesh med min kompis Svanhild. Hon kommer ner från Birmingham i kväll och så åker vi tillsammans till Gatwick flygplats tidigt imorgon. Hoppas att flygplatsen inte bäddas in i lika tjock dimma som London i morse. Några av mina kollegor blev till och med försenade till jobbet på grund av att deras tunnelbanetåg uppehölls av dimma?! Hur kan tunnelbanetåg störas av dimma, de går ju på räls och åker mest under jorden?! Det är nog bara något som sker i England.

Veckorna fram till resan har gått så otroligt snabbt och jag har haft så fullt upp att jag inte hunnit förbereda mig mentalt på att nu ska jag resa på semester. När jag var yngre så började jag räkna dagarna till resan veckor i förväg men nu är det typ "hoppsan, imorgon bär det iväg, borde nog söka fram passet och slänga lite kläder i väskan". Även om det är lika kul att resa bort som tidigare så känns det inte som en lika stor händelse längre. Det har ju blivit ett antal utlandsvistelser under åren.

Nu är iallafall reseförsäkringen ordnad och boarding-korten utskrivna och på lunchen ska jag gå och köpa Imodium-tabletter. Min mage är av stål men man vet ju aldrig om man råkar få en halvt härsken tajine...

Igår bokade jag också in ett besök till vår jurist, för nu har vi äntligen fått ett datum för när vår bostadsaffär ska vara klar, den 26 november. Före det måste vi besöka henne personligen med våra pass och diverse kontoutdrag och elräkningar för att hon ska kunna bekräfta att vi är vi. Jag måste också överföra min deposit till henne och så ska vi ännu fylla i två formulär och så borde det i princip vara klart. DÅ ska vi fira med skumpa!!

När vi har vårt kontrakt så kan vi starta upp vårt nästa projekt, att renovera toalett och kök och dra ut den heltäckande mattan i hallen och vardagsrummet. Som jag har längtat. Det ska bli så skönt att slippa den smutsbeiga heltäckande mattan, som ser lika skitig ut efter två omgångar med "rug doctorn" och den sunkiga toaletten. Allt ska ut i toaletten, alltifrån den migränblåa plastmattan till toalett och badkar och in med kakel på golv och väggar, duschkabin och sprillans ny toalett och handfat. Köket kommer också att helrenoveras även om det inte är i lika skrikande behov av uppfräshning som toaletten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...