10 oktober 2010

Söndagens utflykt

Idag åkte Steve och jag till Scandinavian Show i Olympia. Showen var kanske mindre än vi förväntat oss men det fanns många intressanta stånd med främst nordisk design och mat. Vi köpte dock ingenting förutom en påse lösgodis från Scandinavian Kitchen och var sin smörgås med lax från finska kyrkans stånd. Jättegott i sin enkelhet.

Efter showen promenerade vi till High Street Kensington och gick i affärer. Vädret är helt fantastiskt idag, klarblå himmel och säkert runt 25 i solen. Trots att julkänslan var långt borta lyckades jag faktiskt hitta julklappar så nu är en person nästan avklarad:-)

När vi tröttnade på att gå i affärer, jag tänker spara mig till Köpenhamn nästa vecka, promenerade vi mot Notting Hill för en Thai-lunch på den mycket utsmyckade puben Churchill Arms. Om ni råkar befinna er i Notting Hill får ni absolut inte missa den här puben och om ni har möjlighet ska ni utan tvekan testa deras Thai-mat.

Nu är vi hemma igen och kommer att tillbringa resten av söndagen i lättjans tecken, jag är ännu trött efter gårdagens alla drinkar och Steve av att servera dem:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...