29 oktober 2010

Min fredag

Den här dagen har gått som på räls, dvs. jag har lyckats göra allt som jag planerat.

Arbetsdagen började med företagsfrukost för att fira att det är Halloween och för att engelsmännen skulle få en ursäkt att damma av sina maskeradkostymer:-). Där fanns både prinsessor, häxor, skelett och Indiana Jones.Min frukosttallrik med batong, metwurst, humous, falaffel, lax, blini och kyckling - en salig och god blandning men ganska färglös. Det fanns tyvärr inga grönsaker som gurka, tomat, sallad etc, för det anses som dekoration av många engelsmän.


Efter jobbet åkte jag till Wimbledon för att shoppa. Jag hade gett mig dän på att jag skulle hitta ett par ramar till bioaffischerna som jag tog med mig från mina föräldrar i somras (min farsa ägde en bio när jag var ung, kunde man ha det bättre?!). Efter mycket sökande hittade jag ett par i rätt storlek och pris i en affär som heter Cargo och så här blev det.

Eftersom det är Finland så är affischerna både på finska och svenska och i Exorcistens fall, även på engelska. Nu ska de bara upp på väggen.

Till middag blev det en lättgjord favorit, pasta med röd pesto och skaldjur samt grönsaker. Mmmmm.
Imorgon står Afternoon Tea i Podium Restaurant, Hilton Park Lane Hotel på programmet tillsammans med Annika. Ska bli intressant att se vad de bjuder på, lär vara något slags Halloween-tema (surprise!!:-). Restaurangen ligger vid Hyde Park och om vädret tillåter funderar jag på att promenera dit från Wandsworth för att riktigt sträcka på benen. Steve jobbar som vanligt, 5:e lördagen på 6 veckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...