13 oktober 2010

Lillördag

Avskedsmiddagen i Farringdon igår var riktig lyckad och maten helt ok. Vi kom 15 minuter försenade till restaurangen på grund av att värsta tunnelbanelinjen i London, Circle Line, åkte snigelfart. Undvik den om ni kan.

För 4 år sedan jobbade jag i Farringdon men jag kunde konstatera att mycket ändrats, speciellt flera av de restauranger/cafeer/pubar som vi brukade besöka hade stängt och framför tunnelbanestationen hade de rivit en hel byggnad. Saker ändras snabbt i den här stan, en månad öppnas en ny affär, två månader senare har den stängt.

Hemresan från restaurangen gick tämligen smärtfritt, även om det krävdes ett antal byten. Jag tog tunnelbanan till Kings Cross från Farringdon, där bytte jag till en annan linje och åkte till Vauxhall där jag bytte till tåg. Ca 40 min senare var jag hemma.

Idag var det kiropraktorbesök igen och efter det hade jag planerat att gå på Pilates. Det blev dock inget av den för när jag kom till gymet såg jag att jag hade tagit fel på dagen. Det hjälper inte ens att skriva in datum i telefonen, det blir ändå fel, förresten så glömde jag telefonen hemma idag. Imorgon är det dock pilates igen, det är jag helt bergsäker på...tror jag;-)

2 kommentarer:

  1. Hej Åsa!

    Jag heter Emma Ivarsson och är en riktig London-nörd.
    Jag går mitt sista år på gymnasiet och ska göra ett så kallat projektarbete, vilket är det största och viktigaste arbetet i trean. Jag ska såklart göra en guidebok om London, för att dela med mig av mina favoritställen och många budgetställen.
    Jag ska åka till London i början av december igen (har varit i London 8 gånger tidigare) och då ska jag fota och samla mer information till boken.

    Därför skulle det vara väldigt snällt om du vill ge mig tips på några bra, billiga ställen (restauranger, shopping - vad som helst) som jag skulle kunna besöka i december.

    Jag känner ju redan till de redan väldigt officiella och kända ställena i London, så det vore roligt med lite undangömda, mindre kända.

    Skulle bli oerhört tacksam om du kunde hjälpa mig!
    Du kan skicka svaret till emmaivarsson@telia.com.

    Hoppas hösten är fin i den underbaraste staden som finns!

    Tack på förhand!

    Mvh Emma

    SvaraRadera
  2. Hej Emma,
    Vilket intressant projekt. Jag kommer absolut att skicka dig en lista med mina favoriter. Jag kommer att åka till Köpenhamn över helgen men nästa vecka ska jag ta mig en funderare. Det är just sådana, off the beaten track, platser som jag själv vill åka till när jag är ute och reser. Ju färre turister jag ser desto bättre, att man dessutom slipper betala överpriser är en stor bonus.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...