8 oktober 2010

Jag har vårkänslor

Idag är det det perfekta fredagsvädret. Först är man på gott humör över att det är fredag och sedan är det strålande solsken med en temperatur på över 20 grader. Livet känns ganska bra just nu med andra ord.

På lunchen gick jag över bron från jobbet till Borough Market. Det är så mysigt att gå omkring bland stånden med färdigmat och råvaror från olika delar av världen. Varje stånd har olika dofter, eller lukter, som vid ståndet där de sålde mat med racletteost, en schweizisk ost som man smälter över kokt potatis, saltgurka och skinka. Otroligt gott men det stinker som fan.

Jag hittade iallafall ett par flaskor med smaksatta italienska olivoljor och engelsk aprikosmarmelad som jag funderar att ge till killen som fyller år nästa veckan. Jag toppar antagligen upp med något annat också men nu har jag iallafall hittat nått, jag började nämligen bli desperat. Det är svårt att veta vad man ska köpa till en person som man inte känner sådär jättebra men jag tänkte som så att de flesta är ju intresserade av mat så misslyckandeprocenten borde inte vara alltför hög.

Väl tillbaka på kontoret kollade jag några av mina dagliga bloggar och fick ett tips om The Scandinavia Show som hålls i Olympia konferenscenter i helgen. Jag har bott i London i 7 år men aldrig hört talas om showen tidigare, snacka om att vara oinformerad:-) Jag ringde upp Steve och frågade om han var intresserad och när han sa ja så bokade jag biljetter. Nu har jag program för hela helgen, sånt gillar jag:-)

Efter jobbet idag blir det gym och sedan kommer jag och Steve åka till vår favorit turkiska restaurang Best Mangal i West Kensington. Det finns ingen som ens kommer i närheten av den, eller de, finns två nästan brevid varandra, restaurangerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...