15 oktober 2010

En underbar fredagskväll

Nu skriver jag från en dator på mitt hotell i Kopenhamn. Vi ska snart ta vara grejer och en taxi till flygplatsen. Jag kommer att skriva mer och forsoka ladda upp lite bilder imorgon, om var dator tillater, for internetkopplingen ar mer bort- an inkopplad nufortiden. Jag ska iallafall publicera det jag skrev om min och Steves fredagskvall som vi spenderade i posha Mayfair.

Vi inledde "utflykten" med ett par drinkar på en pub som hette Coach and Horses. Jag tänkte först ta Steve till Guy Richies pub The Punch Bowl men den var stängd för renovering. Som det stod på meddelandet i fönstret, "Puben är 400 år gammal och behöver lite uppfräschning".

Som jag säkert berättat tidigare så är jag en trogen användare av en webbsida som heter http://www.toptable.co.uk/. Webbsidan innehåller massor av restauranger och specialerbjudanden, främst i London, men den växer hela tiden. Iden ar att man bokar bord via webbsidan, recenserar "upplevelsen" och får ett visst antal poäng for sin anstrangning. När man har samlat tillräckligt många poäng får man en gratis middag. I fredags utnyttjade jag och Steve våra poäng för en trerätters middag på Guaglinos och det var verkligen välanvända poäng.
Restaurangen var inte precis intim och mysig men servicen var effektiv och maten väldigt god, dessutom kunde man njuta av levande musik i baren under tiden man väntade på sitt bord. Det facto att vi endast behovde betala vinet gjorde upplevelsen annu battre. Jag skulle absolut gå dit igen, om de hade specialerbjudanden pa toptable;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...