24 oktober 2010

Blöt eftermiddag i Soho

Kom just tillbaka hem efter en timme Pilates. Efter gårdagens sena lunch med Suss som blev ganska våt så är det förvånande att jag ens kom upp ur sängen men jag mår faktiskt helt bra:).

Roligt hade vi iallafall och många intressanta ämnen stöttes och blöttes. Restaurangen Kettners i Soho hade fortfarande 50 % rabatt på maten och det var dit vi styrde kosan för vår lunch. Maten var lika god som förra gången och servitörerna mycket hjälpsamma. Precis som förra gången hade de också problem att få notan rätt:-) Första gången vi fick den noterade vi att de glömt dra bort rabatten, ny nota. Då såg vi att de hade tagit betalt för två flaskor vin när vi bara druckit en, ny nota och nu var den rätt. De gjorde alla rättelser utan gnäll och med många ursäkter och då är det bara komiskt.

Efter lunchen gick vi till en bar för ytterligare en drink som blev till en flaska vin och sedan ännu en eftersom de hade happy hour. Dessutom hällde regnet ned så vi hade inte alltför bråttom ut, och vad kan man annat underhålla sig med på en bar förutom att dricka:-)
Jag kom iallafall hem vid 21-tiden ungefär samtidigt med Steve som kom från jobbet. Nästa vecka har jag dock bestämt mig för en hälsovecka med motion, ingen sprit och hälsosam mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...