5 september 2010

Tunnelbanestrejk - igen

Imorgon kväll, vid femtiden tror jag, kommer tunnelbaneanställda i London att inleda en 24-timmarsstrejk som protest mot planerade uppsägningar av ca 700 anställda som helt enkelt inte behövs längre efter diverse effektiviseringar.

Det här kommer naturligtvis att leda till problem för alla som måste röra sig i centrum. Jag har beslutat mig för att åka från kontoret tidigare för att hinna med de sista tågen, sen får vem som helst säga vad de vill. Jag kan inte tänka mig att 15 minuter gör till eller från för företaget. På tisdag får jag väl gå till kontoret från Waterloo station och samma väg på kvällen. Det är snabbare än att försöka klämma sig på en buss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...