24 september 2010

Höst och helg

Om det kändes som vår för några dagar sedan så har den känslan definitivt försvunnit för nu är hösten här med regn och "normala" temperaturer. Som tur är får vi sällan ihållande regn här i London och om man orkar vänta 20 minuter eller så så kan man oftast undvika att bli blöt när man går ut.

Igår var vi till pubfrågesporten i Hammersmith och det gick inte så dåligt, vi kom på delad andra plats. Nästa gång blir det vinst. Det var iallafall jättekul att träffa Ivonne och Seth igen, har inte sett dom sedan jag kom tillbaka från semestern.

Ikväll blir det fredagsmiddag på Marco Pierre White Steakhouse and Grill på Kings Road. Vi har aldrig varit där tidigare så det ska bli lite kul, menyn verkar iallafall inte dum alls och så får vi 50 % rabatt. Till och med Gordon Ramsay har tvingats komma upp med specialerbjudanden nuförtiden för att få in kunder. Det är goda tider för restaurangbesökare med en inte alltför fet plånbok:-)

Idag ringde jag också till vår lånegivares jurister för hundraelfte gången och nu tror jag att jag äntligen fick dem att förstå att de MÅSTE kontakta VÅR jurist för att komma överens om vem som gör vad. Kvinnan jag talade med frågade vad exakt vi ville att de skulle göra och jag upprepade för hundraelfte gången att vi vill att de sköter om överföringen av pengarna och vår jurist sköter om själva köpet av bostaden. Det är lite svårt att ge dem anvisningar när man inte själv vet hur det är brukligt att göra men nu har jag iallafall bestämt såhär:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...