10 september 2010

Heeeeelg

Äntligen helg säger jag bara, efter en stressig vecka med otaliga irritationsmoment. Man skulle ju kunna tro att man skulle bry sig mindre ju äldre man blir men så är det inte. Eller jag kan inte bry mig mindre om de diskussioner på dagisnivå som förs på min avdelning och jag har inga behov av att hysteriskt framhäva mig, men jag ser rött när någon bestämmer något över ens huvud, sen när man gör som dom bestämt (fast man inte ser logiken) klagar de över att man gjorde det utan att informera dom. Hur fan ska de ha det?! Idag ringde dessutom en rekryterare och erbjöd ett jobb som liknar mycket det jag gör nu, bara intressantare. Smalare arbetsuppgiftre men med 5 000 pund mer per år i lön!! Problemet var bara att jobbet låg på Gibraltar.

Jag har bestämt mig nu för att om allt börjar flyta med Steves jobb så måste det bli ändring i min situation. Jag kommer att uppdatera min CV på alla jobbsiter och efter julen, om Steve fortsätter på sitt nuvarande jobb, är jag inte främmande för att säga upp mig innan jag hittat nytt jobb om så krävs. Det är bland annat för sådana här situationer som man har besparingar till.

Skulle jag kunna välja arbetsgivare så skulle det vara ett finskt företag. Jag gillar när det är ordning och reda och att jobba med proffs som tar sitt arbete på allvar och inte spenderar timmar på petitesser. Här är det ofta stora ord och lite substans.

Nå, anyway, när jag kom hem efter jobbet och gymet så ställde jag mig i köket och gjorde köttbullar med spagetti. Egentligen borde jag väl ha satt en ordentlig bröddeg för att få ut min aggression ordentligt men det finns inte rum i frysen för ett bullbak. Slutresultatet blev iallafall inte så dåligt. Steve hade jobbat över så han var glad över att få komma hem till hemlagad mat för omväxlings skull:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...