18 september 2010

Fredagskvällen

Igår efter jobbet besökte jag och Steve en bar/restaurang i Wandsworth som heter Out of the blue. Det är så skönt att varva ned med en god drink eller middag på något mysigt ställe efter en lång arbetsvecka och jag provar gärna nya ställen. Det finns ju några att välja mellan i den här stan:-)

Vi hade bokat bord till 7 men kom dit redan kl. 6 för att utnyttja deras 2-4-1-erbjudanden och det blev ett par Moscow Mules som fördrink.


Restaurangen var ganska liten men mysig och jag tyckte att det var en lite kul detalj att det inte fanns två likadana stolar i hela restaurangen. Bar- och restauranginredningar här i London är ofta väldigt genomtänkta och fantasifulla, något man aldrig, eller mycket sällan, ser i Finland och Sverige. Ibland känns det som att stiga in i en helt ny värld och hela bar- och restaurangupplevelsen blir så mycket bättre när både smak- och synsinnet får sitt.
Det blev jambalaya till förrätt
och hamburgare till huvudrätt. Jag är normalt ingen hamburgarfan, men nu kände jag att jag ville sätta tänderna i en stor och saftig köttbit och när det nu inte fanns stek på menyn... Jag har märkt att jag blir väldigt sugen på rött kött om jag har lite järnbrist. När balansen är återställd försvinner det starka begäret och jag återgår till att främst äta kyckling och fisk igen.

Vi avrundade hela middagen med efterrätt, jag med min stora favorit "sticky toffee pudding" med vaniljglass. Nu kan helgen börja.

När vi kom hem möttes vi som vanligt av den här orange och kelsjuka krabaten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...