21 september 2010

Ditt och datt

Steve ringde just. Han hade fått besök av chefens chef på jobb och de hade haft ett ordentligt samtal om hans position. Resultatet av diskussionen verkar bli att Steve får "stiga ned" och bli vice chef istället för chef. Det skulle bli en stor lättnad för honom eftersom han nu slipper huvudansvaret för barverksamheten och kan lära sig den delen i lugn och ro. Hoppas att allt nu äntligen reder upp sig.


Igår besökte jag min GP (läkare) och klagade på min onda rygg. Först föreslog läkaren att jag skulle prova med svaga värktabletter, 3 gånger om dagen, men jag sa att det nog inte är tillräckligt eftersom jag har haft sjuk rygg i flera månader och bad istället om en remiss till en kiropraktor, närmare bestämt till den som jag redan besökt under en längre tid (fast det sa jag inte). Skälet till att jag bad om en remiss nu är att kiropraktorn fått BUPA (sjukvårdsförsäkring), som jag också har, vilket gör att jag kommer att få ersättning för alla behandlingar.


På lördagen ska jag få behandling igen, det är länge sedan sist och min rygg har blivit allt stelare och jag har problem att hitta en bekväm ställning när jag ska sova. Vid senaste besöket föreslog kiropraktorn att jag skulle röntga min rygg eftersom hon inte fått bukt med ett speciellt envist ställe i nedre delen av ryggraden och varken gymbesök 3 gånger i veckan och besök hos henne har hjälpt. Det här är resultatet när man sitter framför datorer hela dagarna, förr eller senare får man problem.

2 kommentarer:

  1. prova nån gång på reiki, en helt annan slags behandling än du är van vid hos kiropraktorn. Det kan hända att du är spänd i kroppen. Det kom jag fram till också efter att ha haft en längre tid ont i ryggen, jag spände mina skinkor bl.a som gjorde att jag blev stel i ryggen.

    SvaraRadera
  2. Jo, jag tror nog att det kan vara där felet ligger. Jag tog också foto av min kontorsstol igår och ska visa det till kiropraktorn på lördag och se vad hon säger.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...