16 augusti 2010

Tillbaka igen

Så är man då tillbaka efter semestern och det känns som igår som jag satt och räkna sekunderna tills jag kunde stänga av datorn på jobbet och vända kollegorna till sitt öde. Mycket hanns med, alltifrån mitt årliga tandläkarbesök (reikä nolla!!, inga hål!!) till bröllop, simturer och korvgrillning på stranden. Vädret var inte alltför pjåkigt heller, speciellt de sista dagarna då det var över 30 grader i solen och jag hann få en solbränna som nästan liknar den jag får efter en vecka i södern. Norden är det nya Sydeuropa.

Det enda irritationsmomentet var myggorna som verkade vara mer giftiga och aggressiva än någonsin. Tidigare kliade myggbetten högst ett par dagar men nu höll det på mer eller mindre konstant i en vecka. Steve hade aldrig varit med om något liknande, i London har dom väl alla dött av luftföroreningar:-).

Jag ska försöka ladda upp några bilder ikväll om min sega dator tillåter.

2 kommentarer:

  1. välkommen tillbaka! är det inte konstigt hur tiden går när man är ledig?! Jag jobbade min första dag efter semestern idag, men det gick riktigt bra även om jag hade haft ångest över att börja igen. Hade ju t.o.m sökt nytt jobb, men hörde inget från dem så jag antar att det är kört...
    Myggen är hemska och en av anledningarna till att jag skulle kunna vara nån annanstans på sommaren, redan i södra Finland är de humanare de hemska otygen, de förstör sommaren när man inte kan sitta ute. Nu börjar de vara borta, värmen tog säkert en hel del av dem också. Nu kan jag vandra i skogen i shorts och kortärmat, det kunde jag inte för en månad sen..

    SvaraRadera
  2. Tack:-) Det kändes som om jag aldrig varit borta när jag kom till jobbet i måndags, vilket ju är lite synd.

    Du får säkert ett brev från företaget med det lediga jobbet om typ 2 månader där de tackar för visat intresse:-). Jag har alltid tyckt att det är ett sådant slöseri med porto och tid. Varför kan de inte skicka ett email istället?! Vi lever ju ändå på 2000-talet. Fast, kanske de inte har hunnit gå igenom ansökningarna ännu, det har ju trots allt varit semestertider.

    Gällande myggorna så har kroppens motståndskraft mot myggift säkert blivit sämre när jag inte blir stucken lika ofta. Jag har hört att det nya gisslet är älgflugorna från Ryssland som är så svåra att få bort från kläder och hår att de nästan måste plockas en och en. Usch.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...