31 augusti 2010

Lönedag!!

Idag fick jag min lön och halvårsbonus som verkar bli mindre ju mer ansvar jag får...var ligger logiken i det?! Mitt företag har verkligen noll koll på hur man motiverar anställda trots sina årliga personalundersökningar. Det som folk klagar mest på väljer de att ignorera eller bortförklara eftersom det skulle kräva både pengar och engagemang. Istället fokuserar de på sådant som gör varken till eller från för 95 % av de ansällda. Företaget lider av ett svårt fall av "strutssjukan". Jag borde ju vara glad för att jag får bonus över huvudtaget, men när det är meningen att den ska spegla ens ansträngningar och den inte gör det blir man liiite irriterad.

Nå, anyway, på lunchen beslöt jag mig för att sätta sprätt på en del av bonusen eftersom jag under alla år jag jobbat för företagit har sparat alla mina bonusar för framtida bostadsköp eller liknande.

Bredvid mitt kontor ligger ett ganska välutrustat House of Frasier som säljer kläder, skor, väskor och smink - alltifrån dyra märken till mer överkomliga - och dit styrde jag kosan. Jag hade förra veckan sett att de börjat få in höstens skor och hade kollat in ett antal svarta läderstövlar. Efter lite provande fastnade jag slutligen för de här. Tack vare att de har justerbara skaft slöt de även om mina smala ben. Perfekta för både jeans och klänning.

2 kommentarer:

  1. snygga stövlar! jag brukar ha svårt att få stövlar över mina tjocka vader, så jag får söka såna som ger efter ganska mycket

    SvaraRadera
  2. Tack:-). Det här är första gången som jag hittat ett par passande stövlar i England, hittills har jag fått söka dem i Finland där de verkar ha smalare skaft

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...