28 augusti 2010

IKEA-besök

Jag och Steve kom precis hem från IKEA. Vi hade inget särskilt vi behövde men lyckades ändå fylla ett par kassar med lite ditt och datt som värmeljus i olika dofter, ny stekpanna, pannlappar, sänglampor, vitlökspress, en hög blomvas så att jag äntligen kan slänga min gamla och fula och naturligtvis ett par påsar Polly och sega fiskar.

Vi kom till IKEA vid tvåtiden och vi gick genast till restaurangen för lunch. Jag beställde som vanligt köttbullar med kokt potatis och lingonsylt. Jag måste nog säga att IKEA:s köttbullar är de bästa köttbullarna jag vet. En sak som jag färemot INTE förstår är hur folk kan äta köttbullar och brunsås med fransk potatis!? Väldigt engelskt. Till efterrätt delade jag och Steve på "Tre sorters svenska kakor" som det hette.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...