19 augusti 2010

Dagen efter

I morse lät jag väckarklockan ringa en halv timme senare än normalt, tyckte att det kunde jag unna mig. Ändå var jag först på jobbet så det var uppenbarligen fler som hade beslutat sig för samma sak. Jag kände mig lite seg de första timmarna, det blev ju några drinkar, men efter ett antal glas med vatten och en Burana så var vätskebalansen återställd och nu känns allt som vanligt igen. Kanske jag till och med orkar släpa mig till gymet efter jobbet idag, har inte varit dit på 3 veckor nu och musklerna börjar långsamt förtvina.

Sommarfesten igår var riktigt kul. Vi åt, drack och sjöng karaoke under de fyra timmar som båtkryssningen pågick. När jag hörde att det skulle bli karaoke tänkte jag att det lär nog inte bli någon hit men där hade jag fel. Engelsmän verkar inte ha någon större rädsla för att göra bort sig inför andra. Till och med jag och två andra kollegor beslöt oss för att bjuda på oss själva och drämde till med Abbas Dancing Queen. Vi lär nog inte vinna några sångpriser men ingen kastade ägg och lite småkul var det.

2 kommentarer:

  1. jag steg också upp en halvtimme senare imorse, dock inte pga samma orsaker som dig, här festas det inte i veckorna ; ) Men jag var hundledig och passade på att sova längre. Skönt, man borde göra det oftare. Kanske lägga sig tidigare också, helst vid 22-tiden sägs det, för att man ska kunna koppla av ordentligt.

    SvaraRadera
  2. Jo, jag tror nog att det är de "sena" kvällarna som är roten till morgontröttheten. Jag borde också gå och lägga mig vid 22-tiden för att inte vara så otroligt trött på morgonen, men det känns lite väl tidigt, man vill ju inte sova bort kvällarna.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...