13 juli 2010

Yeeeeeeeeeeeessssss!!!!!

Steve emailade mig nyss (hans mobil hade dött sådär passligt) och berättade att han fick jobbet han sökte!!!!! Äääntligen en god nyhet efter alla bakslag det här året. Det finns inte ord för hur glad jag är. Hans nya jobb ligger 3 min från hans gamla och i Dulwich Village som är ett av de mest eftertraktade platserna att bo på London, tänk er Richmond utan Themsen. Skolorna i DV tillhör toppskiktet i Storbritannien och är drömmen för alla barnfamiljer. Varför jag berättar så utförligt om platsen är att till hans jobb hör dessutom en bostad, en trerummare, som vi skulle hyra till en, hoppas jag, symbolisk hyra.

Innan vi visste att han fått jobbet planerade vi lite försiktigt om att vi skulle kunna bo i "tjänstebostaden" ett eller två år, fixa upp vår lägenhet i Wandsworth och hyra ut den samt betala av bostadslånet i snabbare takt om vår nya hyra skulle bli lägre. Dessutom, att bo i Dulwich Village skulle dessutom inte vara fy skam, bland alla miljonpundsvillor. Vår dröm är fortfarande att köpa ett viktorianskt hus med trädgård (även om vi nu skulle få en jättestor sportplan på vår bakgård), men för nu så skulle det duga. Steve hade också kollat som snabbast i lägenheten efter intervjun och sade att den såg helt ok ut, kanske lite ny färg på väggarna och så men helt acceptabel.

1 kommentar:

  1. det var säkert meningen att lägenhetsköpet gick i stöpet då tidigare i vår, när ni nu får flytta in i en tjänstebostad i ett härligt område dessutom. Grattis till Steves nya jobb!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...