1 juli 2010

Samtal och samkväm

Utvecklingssamtalet igår gick bra, jag och min chef befinner oss på samma våglängd. Bland annat diskuterade vi befodran och tillhörande löneförhöjning eftersom min arbetsbeskrivning har förändrats massor sedan jag började här. Han var helt med på noterna, han hade till och med föreslagit det till sin chef redan tidigare som också höll med om att det är helt rättvist. Nu får man bara vänta och se vad de som gör de riktiga beslutent säger, man kan aldrig vara säker när det gäller det här företaget. De har alltid 100 och 1 ursäkter när det gäller något som kommer att kosta dem pengar trots att de drar in miljoner varje månad.

På vägen hem efter jobbet steg jag av ett par stationer tidigare och promenerade hem, det var sånt skönt väder och jag hade suttit inomhus hela dagen.

Väl hemma åt jag ett par morötter med humous och en kvarkbulle (det var allt jag hade hemma som inte krävde matlagning), pussade Steve hej då och åkte och hälsade på min kompis Ivonne i Hammersmith. Jag hade inte träffat henne på flera veckor så det blev mysigt skvaller över ett antal vinspritzers.

Jag fick också ännu ett bevis på hur skönt det är att inte ha barn:-) Hennes yngsta, en kille, har nyss fyllt 9 år och är inne i någon slags trotsålder. Under mitt besök var hon tvungen att åka och hämta honom efter hans scoutmötet och när de återvände var det högljudd gråt och tandagnisslan för hon hade nekat honom något:-). Han slog i dörrarna och ropade "you are so rude" åt henne. Han använder väldigt vårdat språk för att vara en arg 9-åring måste jag säga:-) 10 minuters snyftande senare på sitt rum insåg att hans taktik inte skulle fungera, bad om ursäkt för sitt beteende och sen var allt glömt, han var åter samma gamla charmiga jag. Säga vad man vill om barn men de är inte speciellt långsinta:-)

2 kommentarer:

  1. trevligt med löneförhöjning, det kan du behöva om du ska köpa många nya väskor..;)

    Jag är också nöjd över att jag inte har några barn, har aldrig önskat mig såna, utan tycker jag har det bra utan. Jag har tillräckligt med mig själv, tänk om man hade barn att ta ansvar för dessutom, usch nej! Men visst kan de vara hur härliga som helst emellanåt,jag lånar hellre andras ibland.

    SvaraRadera
  2. Exakt, de extra pengarna skulle verkligen komma till nytta;-)
    Jo, det räcker bra att skämma bort sin guddotter emellanåt:-) Att se hur jobbigt och DYRT det är att ha barn här i England kan ta lusten av de flesta barnkära, speciellt i London. Skulle man känna att man vill och har möjlighet att ta ansvar för ett barn och göra en god gärning så finns det ett akut av behov av fosterföräldrar här i England, det finns så många problemfamiljer som inte kan ta hand om sina barn.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...