10 juli 2010

Lugn lördag

Idag har jag och Steve mest slappat. Eftersom det är så varmt beslöt vi oss för att göra min specialare, kycklingssallad till lunch. Morsan har gjort den så länge som jag kan minnas och den går hem hos alla.

Salladen innehåller lite av varje; grillad kyckling, kokt ris, sallad, tomat, gurka, ananas på burk, skinka, blandade frysta grönsaker, fetaost och gräslök. Som dressing blandade jag ihop gräddfil (low fat) med broilerkrydda från Finland, peppar och paprikakrydda.

Till efterrätt åt vi Ben and Jerrys glass, inte low fat:-)

Efter middagen gick jag ut på en 1-timmes promenad medan Steve kollade på livesändningen av Tour de France, årets viktigaste idrottshändelse för honom.

Jag brukar oftast gå till Wandsworth Common för där finns så många vackra hus att titta på plus en stor park.

På vägen dit passerar man dock den här smutsiga och mörka byggnaden, fängelset i Wandsworth. Största delen av alla offentliga byggnader är nuförtiden renoverade och allt sot från tiden när de eldade med kol borttvättat. Uppenbarligen tycker det inte att det är värt kostnaderna när det gäller fängelser, det ska ju inte precis kännas att man bor på lyxhotell:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...