15 juli 2010

Helgplaner

Värmeböljan har tagit en liten paus den här veckan, i dag kom det till och med ett par regnskurar men det var egentligen bara skönt...sålängde det inte pågår flera dagar i sträck. Jag förstår inte egentligen varför England har fått sitt rykte som ett regnigt land för det regnar inte mer här än i något annat land, tvärtom skulle jag säga. Det häller sällan ned timtals utan det kommer några skurar då och då och däremellan skiner solen.

Jag hoppas dock att solen skiner imorgon för då ska jag träffa min kompis och före detta kollega Tina på "båtbaren" Tattershall Castle efter jobbet, och ett måste varma sommarkvällar i London. På lördag blir det middag på favoritturken Best Mangal i West Kensington tillsammans med en annan kompis, Ivonne och hennes pojkvän. Vi hade först planerat att gå till Azou, klart Londons bästa nordafrikanska restaurang, men de var fullbokade, det är första gången det hänt:-(. Nå, nästa vecka är en ny vecka:-)

Som sagt, ett veckoslut med planer, och bara roliga sådana, helt i min smak.

3 kommentarer:

  1. jag förstår inte heller varifrån England fått sitt dåliga regnrykte ifrån, tyckte inte det regnade mer än i Finland när jag bodde där. Men den evigt fuktiga luften hatade jag, därför tycker jag om de finska torra somrarna bättre. Även om de säkert är kallare, förutom nu i sommar förstås med denna värmebölja vi haft.

    SvaraRadera
  2. Grattis till steves nya jobb! Fybubblan vad avundsjuk jag blir om du får bo i Dulwich Village! När jag var Au-pair för många år sedan så bodde farmorn och farfarn där i en lyxig villa med pool. Jag fick köra en sprillans ny Saab Convertible och passade in i DV en sommar. Love it!
    Parken, byns små affärer och museumet är helt underbara och pittoreska. Befolkningen är urgullig och deras skola är en av de bästa.
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Maria, jo det är nog fukten som är värst, speciellt på vintern när kondensen rinner nedför insidan på fönstret och möglet frodas oberoende av hur mycket antimögelsprej man sprejar. Ok, man kan ju ha på värmen i alla rum dygnet runt...om man är miljonär vill säga:-)

    Karin, jättemycket tack, det verkade vara en mening med att vi inte fick huset i Earlsfield iallafall:-) Hoppas bara att lägenheten är i gott skick, och om inte, vi får fixa upp den lite och dra av kostnaderna från hyran eller något. Steve fick en snabbkoll av den när han var på intervju men han minns inte ens hur golvet såg ut så hans "observationer" är inte till mycket nytta:-). Jag har ju bott i Wandsworth i 4 år nu så det är dags att röra på sig:-). Kramar

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...