2 juli 2010

Helgen kan börja

Äntligen fredag!!!! Jag har känt mig som om jag druckit två flaskor dåligt vitt vin hela dagen (drack bara vatten igår) och det var otroligt skönt när jag äntligen kunde lämna kontoret. Jag mötte upp med Steve halv fem i Clapham Junction för att träffa vår lånerådgivare eftersom vi behövde justera bostadslånet när vårt bostadsköp inte gick igenom.

Efter att ha ordnat med det ekonomiska drog jag med Steve till The Draft House i CJ som säljer öl från hela världen på både flaska och fat. Vi valde ett par svalkande pints av belgisk vitt öl med den pinkande pojken på loggan, Manneken Pis. Inte alltför tilltalande men man får ju hoppas att han inte pinkat i vår öl.
Vi lämnade baren vid 7-tiden eftersom Steve ville hinna hem och se VM-matchen mellan Ghana och Uruguay. Vi hann dock inte mer än sätta nyckeln i ytterdörren innan vår granne på första våningen frågade om vi ville ta ett par drinkar med henne och hennes killkompis. För att inte "förstöra den goda grannsämjan";-) sade vi ja vilket ledde till att vi inte kom hem förrän kl 23 men som tur är bor vi bara två trappor borta:-) Kort och gott, en mycket trevlig fredagskväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...