3 juli 2010

Heldag i Hammersmith

Idag träffades jag och Annika i Westfield shopping center. Hon åker snart till Sverige på semester och när hon kommer tillbaka åker jag på två veckor till Finland, så det var nu eller aldrig om vi skulle hinna träffas före vi åker. Det blev en riktig heldag i mycket trevligt sällskap.

Vi avklarade de viktigaste först, nämligen lunch. Man ska aldrig shoppa på tom mage eftersom det kan få en att tappa omdömet och köpa något som man alls inte vill ha, eller har råd med:-).

Vi gick till en italiensk restaurang där jag valde en enkel men jättegod pestopasta.Vi hoppade över desserten på restaurangen och gick och köpte var sin glass istället. Det är ju trots allt sommar.
Mörkchoklad- och toffesmak, perfekt om man vill undvika värmeslag.

Efter vårt lilla frosseri kände vi oss fysiskt och mentalt beredda att tränga oss fram bland alla reashoppare. Vi undvek dock ställen som Zara och Top Shop som var helt fullspäckade av människor och kläder som låg huller om buller. Jag orkar inte gräva i stora klädhögar.


Jag hittade iallafall en kul t-shirt på All Saints. Den är lite tunikamodell på den, lika lång som bred, men den föll fint. Jag funderade dock en stund innan jag slog till, trycket är minst sagt speciellt, men det var det enda som fanns och jag ville verkligen ha t-shirten. Det är tur att vi inte har någon klädkod på jobbet...fast de kanske inför en efter att jag har på mig den här:-) Jag köpte också en ny flaska av min sommarparfymfavorit från Escada. Den doftar fräsch och mycket somrigt, jag använder inga andra parfymer än Escadas på sommaren. Jag fick nästan en personlig kris i våras när jag hörde att Escada gått i konkurs men de verkar fortfarande tillverka parfymen. När vi shoppat klart beslöt vi oss för att åka till Brook Green och ta en drink i The Queens Heads stora och lummiga pubträdgård. Vädret var helt enkelt för härligt för att vi skulle vilja åka hem.

2 kommentarer:

  1. Tack för en super trevlig dag åsa påsa!! Tiden gick sååå fort! Jag är också väldigt nöjd med mina inköp! Klänningen var jätte fin när jag provade hemma - även om den är på tok för lång! Ska lämna in den to the dry cleaner's så får dom korta av den 15 cm! :) Och du ska styla med din rock star tröja på Måndag förstår jag? Oooooo baby, du kommer se ut som Gwen Stefanis lill syrra! ;-)

    Anyways, TACK än en gång för gårdagen! Får göra om det i Augusti kanske? :) Om vi har några pengar kvar efter semestern!!!

    Kraaaaaam!

    SvaraRadera
  2. Hej bruden! Tack själv, ja snacka om att tiden gick snabbt!!! Vi måste absolut göra om det i augusti...vi får väl sjunga några timmar på någon tunnelbanestation först för att tjäna pengar. Det borde nog inte vara så svårt, vi med vår star quality;-)

    Kraaaaaaamar

    Åsa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...