6 juli 2010

Hälsa och mat

De senaste dagarna har varit ganska innehållslösa, riktiga vardagar.

Igår hade jag tid hos min kiropraktor igen som drog och tryckte kotor och muskler på plats, dessutom fick jag ännu fler pilatesrörelser som jag ska träna hemma för att göra kroppen flexiblare. Jag kan dock fortfarande bita på tånaglarna om jag har lust så riktigt stel är jag inte:-)

Idag var jag till gymet efter jobbet och tänkte försöka få in veckans alla tre gymbesök före helgen. Det är så skönt att vakna upp på lördagen i lugn och ro utan några måsten.
Kvällens middag blev den överblivna peston från igår, fullkornspasta, räkor, minibrysselkål och ärter. Himmelskt gott!:-)

Det känns verkligen som det är dags för min semester nu, jag har svårare än vanligt att stå ut med vissa kollegor. Vissa av dem verkar inte ha alla hästar hemma, de fattar inte de enklaste instruktioner; varken muntliga eller skriftliga. Sedan gnäller de att de inte får tillräckligt med information om uppgiften. Jag skulle vilja skrika åt dem, "läs era jävla email och använd det ni har ovanför skuldrorna!!!". De vill bara gnälla och försöka rikta fokusen bort från deras misstag och mediokra arbete till annat. Visst får de ställa frågor om de inte förstår, men när de ställer samma fråga för 5:e gången, och om svaret dessutom finns i emailet som jag skickade så börjar man undra. Det intressanta är att vissa av kollegorna fattar genast vad de ska göra och sätter igång medan det alltid är samma personer som fattar noll.

Bara några veckor kvar nu och sen är det 2 veckors semster...det borde vara 2 månader...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...