10 juli 2010

Fredagsnöje

Igår var det årets varmaste dag med över 30 grader i London. Det är inte den idealiska temperaturen när man befinner sig i en storstad, till och med bäcket som de använt för att fylla igen sprickor på asfalten hade börjat smälta.

Värmen till trots beslöt jag mig för att stiga av tåget några stationer tidigare på väg hem för att sträcka på benen. Det faktum att det finns en italiensk glassbar på vägen gör inte heller beslutet svårare precis:-)

Yoghurtglass med bär och chokladglass med brownies, himmelskt gott. Kolla glassdroppen uppe till höger på glassen. Man hinner knappt få bollarna i struten innan glassen börjar smälta, det är äkta italiensk glass.

Jag och Steve hade kommit överens om att träffas på samma ölbar, Draft House i Clapham Junction, som vi besökte förra fredagen. Jag anlände till Clapham 30 min före överenskommen tid och beslöt mig för att kolla in rean, bland annat i en av mina favoriter Fat Face. Big mistake om man som jag hade bestämt mig för att jag absolut inte får köpa något tills jag åker till Finland. 10 min i affären och jag kom ut med de här:Turkos bikini (nu är det bara en sjö som fattas) och kofta för hösten.

Draft House är verkligen en plats jag rekommenderar om man vill testa olika och ovanliga öl. Deras urval blir aldrigt tråkigt eftersom de byter sina gästbryggerier ganska ofta. De lär också servera bra mat där.

Jag höll mig till vit vin-spritzers mest hela kvällen, läskande eftersom vinet blandas med kolsyrat vatten och is.

Steve blev förtjust i en lager från Nya Zealand, precis som de flesta andra öldrickare på stället verkade det som.

Efter x antal drinkar senare vandrade vi hemåt vid 10-tiden. Under promenaden beslöt vi oss för att köpa mat med oss hem för ingen av oss hade ätit middag. Jag är egentligen inte mycket för sena middagar och äter sällan "nattmat", men nu var vi båda sugna på asiatisk mat så vi gick till en thailändsk restaurang i närheten beställde takeaway. Under tiden vi satt och väntade på maten kom det in en kille och frågade om de sålde "Chicken Tikka Masala". Killen hade uppenbarligen missat den stora namnskylten utanför, "The Thai".

Mmmmm, det thailändska köket tillhör en av mina favoriter

2 kommentarer:

  1. Blev en aning avundsjuk på glassen och din visstelse i London. Skulle vara roligt att se den delen av världen. :)

    SvaraRadera
  2. I London finns verkligen allt, historia, kultur, vackra byggnader, mat och dryck från jordens alla hörn. Det finns alltid något att se och göra här och det behöver inte bli så dyrt heller. Jag rekommenderar verkligen ett eller flera besök:-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...