24 juli 2010

Födelsedagsfirande

Igår mötte jag upp med min kompis Svanhild efter jobbet. Hon bor normalt i Birmingham men skulle övernatta hos mig och möta upp med sin man, som var på fotojobb utanför London, följande morgon för att ta tåget till Frankrike och semester.

Det var också en speciell dag, fast inte enligt Svanhild, nämligen hennes 30-årsdag:-) Jag sa åt henne att hon nu har ett fantastiskt årtionde framför sig. När man fyller 30 har man oftast gjort de misstag man behöver göra för att mogna, man har fått en massa erfarenhet och vet sitt eget värde. Man bryr sig mindre om vad andra tycker om en och känner inte längre att man hela tiden måste behaga folk.

Jag hade köpt ett enkelt, "stelt" silverarmband till henne i present som hon verkade gilla, eller så är hon väldigt bra på att ljuga:-D.

Vi började kvällen med ett par drinkar på Princess Louise i Holborn och fortsatte sedan till en av mina japanska favoritrestauranger, Sushi Hiroba för ljuvlig sushi. Ett tecken på att restaurangen är väldigt autentisk är att alla servitörer är japaner och deras engelskakunskaper varierar.
Vi åt och åt och beställde till och med in fler rätter.
Efter middagen promenerade vi ned till The Strand och tog bussen hem. Jag föredrar att ta bussen hem istället för tåget när jag varit ute på stan eftersom man slipper byta och man ser så mycket. Vi tog ännu en drink i vår lokala pub innan det var dags att gå hem.

Nu är det mindre än en veckan innan min semester börjar, nästa arbetsvecka kommer att bli lååååång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...