2 juni 2010

Sommar och sol

Nu går vi verkligen mot varmare tider, på fredag och lördag ska det till och med bli över 25 grader och strålande solsken. Då njuter jag, och Steve plågas:-). Imorgon ska jag och Steve iallafall på pub quiz i Hammersmith med Ivonne och hennes pojkvän, men om vädret fortfarande är varmt och soligt kl 8 så tror jag nog att vi håller oss i pubens trädgård. På fredag eller lördag så är de preliminära planerna att träffa Suss som gillar sol och värme lika mycket som jag. Få se vad vi hittar på, det blir säkert ett par svalkande drinkar:-)

Har varit på gym både måndag, tisdag och onsdag denna vecka och det känns verkligen i musklerna. Nu blir det bara långa promenader resten av veckan.

Som ett led i mitt hälsosammare liv har jag sedan några veckor försökt minska på mängden kolhydrater, speciellt ohälsosamma sådana (t.ex. socker, vitt bröd, ris och pasta) och jag har verkligen märkt en skillnad, speciellt magen mår mycket bättre. Istället för muesli och yoghurt på morgonen äter jag keso, blåbär och en banan och till lunch blir det ofta sallad och till middag fisk, bönor, ägg etc. Det här var kvällens middag:


Två stekta ägg med lite fetaost, räkor och örter och som tillbehör grönsaker och tre olika bönor. Jättegott, jag lovar:-)

1 kommentar:

  1. jag håller oxå med att magen känns må bättre när man äter kolhydratsnålt. Glöm bara inte bort det viktiga fettet i form av smör och oljor, som smörjer alla leder,håller hormonerna i skick osv. Det är inte farligt, tvärtom!
    Vi kom lite ifrån vårt vardagsätande i London, men nu är vi back on track och det visar sig direkt på vågen och kroppen samlar inte vätska som den gör med kolhydratmat.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...