6 juni 2010

Promenader en masse

Sitter nu i soffan och hänger och tittar på en välgörenhetsmatch i fotboll mellan England och Resten av världen. Engelsmän och britter i allmänhet gillar sin välgörenhet. Man kan anklaga britter för mycket men snåla är de inte.


Idag har jag och Steve varit ut till chavarnas högborg, East Croydon. Croydon är verkligen inget ställe man åker till som turist för det finns absolut ingenting att se där och mycket gängvåld. De har dock en ganska bra shoppinggata där som gör att det är värt de 16 min med tåg från Clapham Junction typ en gång i halvåret.


Idag var dock inte planen att åka till Croydon för att shoppa utan för att äta lunch på Little Bay. Det tog drygt 20 minuter att promenera dig men det var det värt för maten där var lika bra och förmånlig som på de andra två Little Bays som vi varit på. När jag kom hem igen kände jag mig så slut att jag måste gå och lägga mig och sov i två timmar. Jag sover mycket sällan mitt på dagen för jag brukar känna mig helt groggy i timtals efteråt men jag antar att min kropp inte är van med allt det härliga vädret utan har gått in i chock:-)


Igår åt vi middag på Hudsons i Putney och det var lika gott som vanligt. Vi promenerade dit längs Themsen och njöt av den ljumma kvällen. De pubar och barer som hade turen att ha "beer gardens" mot floden var absolut fullspäckade.


När vi gick in på restaurangen möttes vi av en vägg av värme och jag frågade om vi kunde sitta utomhus. Det fanns ingen chans att vi skulle kunna sitta och äta i en bastu. Servitören förklarade att deras luftkonditionering hade gått sönder, typ årets första varma dag, och alla bord på utsidan var bokade. Som tur var fungerade luftkonditioneringen längre bak i restaurangen och vi fick ett bord där.


Jag gillar Hudsons mycket omfattande meny. De säger sig vara en fransk bistro men det finns typ inget franskt alls på menyn men däremot allt annat. Till förrätt valde jag rökt lax med creme fraiche på potatisplätt till förrätt som jag åt så snabbt att jag inte ens hann ta en bild:-) Till efterrätt fick det blir stekta griskottletter med linser och stekt bacon i rödvinssås och stekt nypotatis. Gott och mycket mättande.
Mätta och belåtna promenerade vi hem igen och vi lyckades precis missa skyfallet som kom en timme senare.

Nästa veckas uppdrag blir att försöka få reda på hur snabbt vi kan flytta in i vår nya bostad. När vi har fått den informationen återstår bara att skriva under kontraktet och överföra pengar. Vi har ringt bostadsförmedlaren som sköter om försäljningen flera gånger förra veckan och lämnat meddelanden att de ska ringa upp men det är för fan lika svårt som att få kontakt med housing association. Man skulle ju kunna tycka att bostadsförmedlaren vill avsluta köpet så att han får sin kommission men uppenbarligen inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...