5 juni 2010

After work med Suss

Igår kväll var jag och Suss på en riktligt hederlig pub-/barrunda. Eftersom jag slutar tidigare än Suss på fredagar beslöt jag mig för att gå från jobbet i Monument till tunnelbanestationen i Great Portland Street med ett pitstop för italiensk glass i Covent Garden och ytterligare en en avstickare till affären Mango i Oxford Street. Rundan tog 2 timmar och jag rekommenderar att man inte går den i platta ballerinaskor som jag gjorde:-) Skönt att komma ut i solen iallafall.

På en av sidogatorna i Covent Garden ligger Scoop som säljer helt underbar italiensk glass. De hade inte min favorit "chokladglass med chili" denna gång men deras kaffe- och chokladglass var lika underbar.
Det var fler än jag som var sugna på glass.


När jag mötte upp med Suss på tunnelbanestationen var vårt första stopp inte drinkar utan godis på Scandinavian Kitchen som låg precis på vägen, vilken tur man kan ha:-)

Under vår lilla barrunda tog vi också ett par drinkar på den nordiska baren ...Nordic bar. Jag har aldrig varit där tidigare men kommer absolut att gå dit igen, den är nog bättre under kalla höstar och vintrar än varma somrar eftersom den ligger nere i en källare. Några drinkar senare avslutade vi rundan på vår lilla stambar på Denmark Street. Mmmm, en hederlig vodka tonic.

Vi hade inte ätit något under kvällen så på väg hem gick vi in på ett nyöppnat mexikanskt snabbmatsställe. Vi lär nog inte gå igen, Suss nachos var en orgie i salt och min kycklingburrito motsvarade verkligen inte priset. Men, man vet inte förrän man provar.
Min burrito i sin aluminiumförpackning

2 kommentarer:

  1. jag va oxå via Scoop i Covent Garden när vi besökte London i maj, ville så ha italiensk glass. Även om jag just hade ätit mat så måste jag ju köpa glass när vi ändå var i närheten. Det var gott!

    SvaraRadera
  2. Det finns inget som slår italiensk glass och det finns alltid rum för något sött fast man ätit ett stort mål mat:-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...