9 maj 2010

Richmond May Fair

Igår var jag och Steve på vårmarknad till Richmond, fast så fasligt vårigt så kändes det inte för det var rått och kallt och det var vinterjacka som gällde. Jag kände mig allt annat än pigg när jag steg upp på morgonen efter fredagens sena festande men jag hade bestämt mig för att jag skulle till Richmond, kosta vad det kosta villse, så då var det bara att kravla sig upp. Efter en aspirin, frukost och dusch började jag känna mig som människaigen och vi åkte i väg.Parken i centrala Richmond var full av stånd med alltifrån lokala klubbar, second hand-grejer, försäljning av grillad korv och...
hantverk. Det är orsaken till varför jag gillar att gå på marknader, jag älskar hantverk. Jag och Steve köpte tre keramikfigurer med havsmotiv som kommer att passa perfekt i toaletten i vår nya bostad.
Det fanns också något för barnen, både stora och små.
De gamla bryggerihästarna från Young's brewery fick också komma ut och röra på sig. Jag gillar engelsmännens intresse av att bevara gammal historia.

När vi hade sett alla stånd på markaden gick vi till den belgiska restaurangen Brouge bistro för lunch. I normala fall skulle jag ha köpt en pint av deras goda belgiska öl men idag höll jag mig till Coka Cola.
Som förrätt valde jag ank- och grispate som var helt ok, kanske lite väl kylskåpskall, och
till huvudrätt blev det "Bangers and mash", dvs. korv och potatismos. Gott, löksåsen var tjock och full av smak.

Resten av kvällen tillbringade vi bara hemma med en massa tända värmeljus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...