11 maj 2010

Plockmat

Det kalla vädret fortsätter (som man säger på TV) och det är nu lika kallt inomhus som det var i vintras. Jag och Steve tycker att det är lite väl att sätta på värmen "mitt i sommaren" så istället bränner vi värmeljus i mängder. Förutom att rumstemperaturen stiger ett antal grader så är det mysigt:-). Det var verkligen tur att den finska föreningen i London arrangerade Valborgspicknick när de gjorde för vi har inte varit i närheten av de temperaturerna sedan dess.

Idag kände jag ett stort sug efter plockmat till middag och jag gick och köpte humous, mozzarella-ost, parmaskinka och fullkornspita efter jobbet och serverade med tomat, paprika och torkade dadlar. Jättegott. Jag frågade också om Steve ville ha men han tackade nej, tyckte nog att det såg för hälsosamt ut:-)

Jag plockade också på mig två tulpanbuketter. Ljuslyktorna är tillverkade i Vasa-trakten i Finland. För hand naturligtvis.
Nej, nu är det dags att titta på senaste avsnittet av Svenska Hollywood-fruar, jag har hällt upp ett glas vin för att komma i rätt glamorös stämning (om jag ignorerar mina ullstrumpor på fötterna och två lager med tröjor):-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...