15 maj 2010

Ishockey och fredagsdrinkar

Efter en låååång arbetsvecka var det skönt att inleda helgen med ett gott glas vin och god mat
Steve slog på stort och beställde ett glas ananasjuice och jag en guldfiskskål med rödvin.

Förutom den obligatoriska humousen beställde vi även papperstunn turkisk pizza med lammfärs som förrätt. Jag är inte alltför stort fan av lammkött så Steve brukar få äta det mesta.
Till huvudrätt valde jag grillade kycklingfärsspett med örter och sallad. De har blivit lite snåla med salladen tycker jag, men jag antar att de flesta lämnar största delen av grönsakerna och bara äter köttet. Helt underligt tycker jag att folk inte har lärt sig äta grönsaker.

Efter maten gick vi över gatan till Famous 3 Kings där vi mötte upp med Suss och två andra tjejer för hockeymatchen Finland - Vitryssland.
Den stora salen var full av supporters.

Som tur var vann Finland matchen så vi var på mycket gott humör när vi tog bussen hem:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...